Eu am ales-o pe Diana Macar

Standard

„Leucemia ?….o boala crancena!
Cam asta am aflat si noi, parintii Dianei,  pe data de 28 decembrie 2011.

Desi  este  o incercare foarte grea, ne-am obisnuit sa ne ghidam după citatul de mai sus inca de la nasterea micutei noastre.  Trecuta prin multe intamplari nefericite, Diana s-a chinuit sa lupte si sa supravietuiasca, toate aceste încercari facand-o mai puternica decat v-ati putea imagina. Din primele clipe de viata ale Dianei, am invatat sa trecem peste greutati ca si cum am traversa strada, am invatat să luptăm si sa invingem. Si  asta, nu pentru ca suntem puternici…ci pentru ca  acest copil ne da o lectie de viata in fiecare zi.

Leucemia?  Inseamna chimioterapie…un tratament groaznic, la care rezista putini oameni. Din aceasta clipa, un pacient bolnav de cancer traieste fiecare secunda ca si cum ar fi ultima. Noi– spectatorii-  credem ca suntem puternici, ca nici o bariera  in viata asta nu e prea greu de trecut,  insa ne inselam amarnic… Realizam asta  abia dupa ce vedem un pacient bolnav de cancer. Adevaratii invingatori sunt ei, acei copii…

In  timpul tratamentului,  pot aparea complicatii, recaderi datorita otravei care invadeaza organele. Iar daca chimioterapia da rezultate,  urmatorii cinci ani sunt critici, existând pericolul ca maladia să revina.
Si atunci iti mai ramane o singura  sansa– transplantul. Dar si acesta sansa are impedimente, deoarece  obstacolul cel  mai mare  nu e spiritul de luptator al  pacientului, ci suma de 150 000 de euro, care trebuie platita  unor clinici din Europa, deoarece numarul mare de leucocite din timpul diagnosticarii (256 000) determina statul roman sa nu acorde asistenta financiara in acest caz. Din pacate, timpul de la  momentul recaderii si pana la  efectuarea transplantului este foarte scurt.

De aceea,  noi, parintii, am hotarat sa nu asteptăm acel moment si sa va cerem ajutorul fara de care acest copil se poate stinge…”

Asa cum spuneam aici, sustin acest grup creat recent pe Facebook, care are ca scop mici donatii, spre salvarea (sau macar ajutorarea) copiilor cu probleme medicale pe care statul roman nu ii poate ajuta.

M-am hotarat sa ma implic in campania lansata de Patrick de Hillerin si am ales ca primul caz pentru care sa donez bani sa fie cel al Dianei Macar, cazul de la care s-a inspirat aceasta miscare caritabila.

Cei care doriti sa o ajutati pe micuta Diana, puteti depune o donatie in conturile puse la dispozitia voastra de catre parintii fetitei, informatii disponibile aici: http://dianamacar.ro/cum-poti-ajuta/ .

Sper ca aceasta idee sa se viralizeze cat mai repede, sper ca scopul campaniei sa fie atins, si anume: grupul sa ajunga la 100.000 de membri, apoi, cu putin noroc, sa mergem mai departe cu o initiativa legislativa.

Mi se pare ca ideea de la care a plecat campania, este una extrem de plauzibila pentru fumatori, prin costientizarea acestora (a mea, implicit) ca donand contravaloarea a doua pachete de tigari, un grup de oameni pot salva vietile a cel putin 5 copii.

Cu siguranta nu ma voi opri la Diana, vreau sa ajut cat mai multe cazurile care vor fi mediatizate in cadrul grupului.

Am tot respectul pentru aceasta inititativa si toata speranta ca acesti copii vor fi ajutati!


Comentezi?

