Retrospectiva pe 16 luni

Standard

M-am mutat cu serviciul in Bucuresti in ultimele zile din decembrie 2010, deci acum 1 an si 4 luni (in total 16 luni). Acum, de cand am ceva mai mult timp liber, cautandu-mi altceva de lucru, am facut un calcul.

Trebuie sa recunosc public, ca sa stie toata lumea, ca acest calcul este de-a dreptul nebunesc.

In 16 luni am platit 4.000 de euro chirie – cate 250 de euro in fiecare luna.

Tot in acest interval de 16 luni, am reusit sa fac o investitie mai marisoara – o masina, pentru care am platit 1.600 de euro, deci 100 de euro pe luna.

Adica o investitie mai mult decat avantajoasa, intr-o masina pe care o voi conduce multa vreme de acum in colo, reprezinta cu 250% mai putin decat simplul fapt ca locuiesc in Bucuresti.

Calculul asta deja nu mi se mai pare nebunesc, ci nesimtit!

Alte cheltuieli nu mai pun la socoteala, alea exista oriunde as locui, iar difirentele nu sunt semnificative…treaca de la mine🙂

E normal sa sacrific mult, ca sa castig mai mult, dar cumva pretul Bucurestiului a depasit de mult limitele bunului simt. In capitalele evoluate ale Europei, care poate chiar ofera mult, chiriile sunt comparabile cu cele de aici. Prin comparabil, inteleg ca poate nu gasesc o garsoniera cu 250 de euro pe luna, pentru ca la ei nu prea exista acest tip de imobil, dar gasesc un apartament micut cu 350.

Si as face cu 250% mai multe sacrificii pentru o capitala care sa imi ofere mai mult, decat pentru Bucuresti care este cea mai poluata capitala din Europa. Parca altfel suna calculul cand ma gandesc la Praga, Varsovia, Sofia, Berlin… Nu stiu cum e acolo, caci nu am fost, dar suna mai intr-un fel, asa.

Acum, eu daca trag o linie, ma gandesc logic ca trebuie sa fiu putin nebuna sa mai raman in ritmul acesta in capitala romaneasca. Costurile de intretinere (aici intra de la plata chiriei, pana la un castravete ofilit pe care il cumpar) sunt cam de 3 ori mai mari decat in orasul meu natal, iar casigurile pentru mine au fost de aproximativ 2 ori mai mari.

Sa zicem ca nu ar fi o problema chiria, atunci cand valoarea ei reprezinta 1/4 din salariu, dar devine o problema cand salariile de pe piata de azi nu mai sunt chiar asa cum erau cand am ajuns eu pe aici. Si atunci, chiria care a ajuns poate 1/3 din salariu, capata promortii atat de mari, incat imi vine sa renunt la lupta cu ea si sa-i acord victoria.

Dincolo era mai ieftin! Ma bate gandul sa imi mut creanga in alt copac…

4 responses »

  1. Muta-tzi creanga in alta padure, mai bine.
    Incearca mai la vest de Berlin, shi uita Sofia, Praga, Varshovia.
    In adevar, Bucureshti e cea mai poluata capitala. Dar poluata cu tziganeala, mizerie, lipsa de civilizatzie shi minimum de moralitate.
    „E normal sa sacrific mult, ca sa castig mai mult”, asta zici tu.
    E normal sa munceshti intr-o tzara civilizata ca sa cashtigi mai mult, asta zic eu.
    De ce trebuie sa sacrifici ani din tineretzea ta ca sa ajungi la ceea ce tzi-am explicat mai de mult!!!
    OK. scorpionul ramane scorpion.
    Invatza din experientza altora, nu proba pe propia piele.
    Viatza e scurta.

    • Bucurestiul nu e chiar asa de rau precum pare… E doar poluat si obositor🙂
      Ofera, totusi, cele mai multe beneficii unui tanar care incearca sa-si cladeasca o cariera.

      „De ce trebuie sa sacrifici ani din tinerete”? Asta e firea lucrurilor. Intr-un timp invatam, intr-un timp muncim, intr-un timp ne facem o familie (ordinea poate sau nu sa fie respectata) si aproape tot timpul sacrificam cate ceva. In spiritul asta am fost crescuta si il gasesc absolut normal!

      Nu pot sa invat din experienta altora, trebuie sa testez pe pielea mea, altfel experientele mele sunt invalide.

Comentezi?

