Deci…nu!

Standard

Sunt unele lucruri pe care pur si simplu refuz sa le fac, indiferent de situatie.

Nu sunt acele lucruri despre care sa spun ca „nu le voi face niciodata”, in mare parte pentru ca „niciodata” este un cuvant ce nu nu trebuie folosit in exclusivitate niciodata. Sunt niste lucruri de la care ma sustrag, orice ar fi sau, cel putin, fac tot posibilul si ma strofoc toata sa le evit:

1. Sa agravez in discutiile cu oamenii situatia mea de orice fel

Cunosc persoane (inclusiv rude) carora le place sa se vaite si sa dramatizeze in legatura cu conditiile lor financiare si altele. Fac din treaba asta un mod de viata, astfel incat toata lumea le compatimeste, le scuza de la multe din indatoririle financiare infime si de bun simt ce le-ar reveni o data sau de doua ori pe an, in ideea ca „lasa, nu au si ei…punem noi in locul lor”, ba mai mult, le fericeste si cu cate-o pomana din cand in cand, caci „sunt si ei amarati, deci sa le dam”.

Acest tip de persoane sunt cele care afiseaza mereu o expresie pseudo-amarata, isi intra in rol atat de bine, incat probabil nici in lungile lor insingurari nu isi mai schimba expresivitatea si incep sa creada realmente in problemele cu care existenta lor brutala ii pedepseste crunt si nedrept, zi de zi.

In viata lor, nimic nu merge bine…orice ar face si orice ar povesti, folosesc un ton tanguitor, mai sa ti se rupa sufletul cand ii asculti cum se jelesc, cand povestesc despre o aberatie, precum faptul ca au facut piata si au cheltuit 30 de lei pe 2-3 maruntiruri.

Prezenta oamenilor astora mi se pare de-a dreptul patologica! Emana o chestie bolnavicioasa si contagioasa, incat daca nu scap repede de sub ifluenta lor, incep sa ma simt la fel de mizerabil. E ca si cum transmit starea lor si celorlalti, pentru a crea o empatie in favoarea lor. Oricum ar fi, detest acesti oameni.

2. Sa spun ca o duc bine, cand nu este asa

Cu greu recunosc ca am probleme, oricare ar fi natura lor si cu si mai mare greutate, solicit ajutorul cuiva in rezolvarea acestora. Consider ca trebuie sa gasesc singura niste solutii si fac tot posibilul sa ies singura din incurcaturi. In conformitate cu acestea, nici starea de bine nu o propag in randul cunoscutilor, in mod ostentativ.

Stiu ca unii au mai putin ca mine si imi vine destul de greu sa discut despre orice forma de confort pe care eu mi-o permit, dar altii poate nu, prin urmare, nu as putea spune vreodata cat de bine o duc, indiferent ca este sau nu adevarat. Mai ales cand nu este adevarat!

Tot in exemplele din jurul meu am observat si aceasta tactica: „nu conteaza ca nu am ce manca, restul lumii trebuie sa stie ca o duc foarte bine, pentru ca atlfel se bucura de neajunsurile mele”. Aceasta mentalitate o asemuiesc unui sindrom manelaresc de tipul „sa moara dusmanii mei”.

N-am sa pot vreodata distrorsiona adevarul referitor la situatia mea, de orice fel, in vreuna dintre cele doua directii! Mi se pare de-a dreptul josnic si inutil acest tertip de grandomanie, respectiv vaicareala si dramatism in fata cunoscutilor.

Oamenii de acest tip mint foarte mult, spun ca au de toate, ca nu le lipseste nimic niciodata, ca isi permit fel si fel de luxuri, iar partea proasta este ca acestia chiar fac eforturi mari pentru a afisa anumite elemente de lux, in scop convingator. Momentul in care isi dau cu firma in cap, este atunci cand, dupa ce revin din concediul din Maldive, se imprumuta de cateva sute de lei pe la unele cunostinte mai apropiate si care, in mod tacit, au mirosit adevarul despre ei dar se complac in acest joc  de-a „persoanele importante”.

Oricum ar fi, ii detest si pe acesti oameni🙂

Oare este atat de greu sa fim noi insine in fata celorlalti? Este greu sa spunem numai intrebati care ne sunt problemele si neajunsurile, fara a face din asta o situatie in care sa ii atragem abuziv si pe altii?

One response »

Comentezi?

