Tu ce sacrifici pentru pregatirea profesionala?

Standard

Sau mai bine zis: cat esti dispus sa platesti pentru aceasta pregatire? Si oare esti dispus sa platesti numai in timp, sau ai curajul sa faci inclusiv sacrificii de ordin financiar?

Eu am inceput sa „adun” lucruri utile pentru profesie in primul an de facultate, atunci cand am devenit membru al AIESEC (Craiova Local Committee) – organizatie studenteasca elitista, cea mai mare la nivel international. Sacrificiile facute de mine in acea perioada se traduc in timpul investit pentru proiectele pe care le dezvoltam, in mod voluntar.

Dupa calculele mele, experienata AIESEC in cazul meu a durat aproximativ 3 ani (2006-2009), timp in care am luat contact cu notiuni si am asimilat cunostinte pe care in mediul universitar (si mai ales in cadrul facultatii pe care am urmat-o) nu aveam cum sa le acumulez. Mai tarziu, cand deja am inceput sa cladesc experienta profesionala, am realizat ca nici macar in cadrul companiilor (unele mai mici, altele relevant de mari), aceste informatii nu sunt „livrate” catre angajati.

Am avut sansa sa lucrez pentru o companie de renume in domeniul online, printre principalii jucatori de pe piata online romaneasca si am inteles ca dezvoltarea oamenilor nu mai este de mult in interesul angajatorilor (cel putin, nu la acest nivel). Prin urmare, pregatirea profesionala a ta, ca individ, intr-o corporatie mare s-ar putea sa lipseasca cu desavarsire, iar daca nu ai facut la timp niste mici sau mari sacrificii pentru a te pregati chiar tu, risti sa ramai la acelasi nivel multa vreme, fara sa dai inainte cu nimic.

Sa presupunem ca esti o persoana preocupata de viitorul tau, din punct de vedere profesional, dar ai ajuns la un nivel la care simti ca, in cadrul companiei pentru care lucrezi, nu mai poti avansa. Ofertele sunt simple: o pozitie noua (si mai importanta, ca rang), intr-un acelasi tip de companie, la un acelasi nivel salarial (bun sau deja foarte bun) sau o pozitie similara, intr-o companie mai mica, in ascensiune, care iti asigura dezvoltare (odata cu business-ul), dar care iti ofera un salariu mai mic.

Ai alege banii, cu toate ca stii ca in cadrul companiei mari care iti ofera aceasta pozitie, nu ai fi decat „un om ce poate fi inlocuit oricand”, sau ai alege oportunitatile de crestere oferite de compania mica, pe un salariu modest?  Este vorba, asadar, de un sacrificiu financiar, nu numai de timp.

Gasesti normal sa iti reduci asteptarile financiare, pentru un post ce iti garanteaza crestere profesionala?

Comentezi?

