Luam singuri deciziile?

Standard

Scriam acum ceva vreme despre deciziile potrivite, despre momentele oportune sau inoportune pentru luare unor decizii importante, insa de curand mi-a venit intrebarea: atunci cand luam o dezicie, o luam singuri, noi insine, in egoismul nostru, sau punem in balanta si alte persoane sau alti factori inconjuratori?

Cu siguranta, luarea deciziilor depinde de foarte multe variabile, mai ales de personalitatea fiecarui individ, de gradul lui de implicare in relatiile sociale pe care le-a dezvoltat, de taria de caracter, de capacitatea de asumare a hotararilor luate, de gradul de influenta pe care il au cei din jurul lui asupra sa, etc.

Mi-am dat seama ca eu am luat deciziile singura, in peste 90% din cazuri. Concluzia asta nu m-a relevat catusi de putin, pentru ca stiu ca sunt o persoana individualista si incerc pe cat posibil sa imi „apar spatele” prin decizii personale, nu foarte riscante, dar nici compromitatoare.

Eu cred, din experienta, ca este cel mai bun comportament pe care il putem aborda, atunci cand suntem nevoiti sa luam hotarari personale, chiar daca, de cele mai multe ori, hotararile noastre personale ii vizeaza si pe altii. Sunt de parere, totusi, ca tot ce este de natura personala, trebuie sa fie tratat cu egoism si, desi nu suna prea bine, voi continua sa aplic acelasi comportament pana cand cand se va demonstra, prin imprejurari, ca este o metoda gresita.

Cercurile de influenta ale fiecarui individ pot avea influenta negativa (nu in mod intentionat), aspect pe care multi oameni il ignora. Prietenii mei, oricat de bine intentionati ar fi, nu vor putea vedea niciodata lucrurile din perspectiva mea, de aceea mi se pare total eronat ca deciziile mele sa fie luate sub totala influenta a discutiilor cu acestia. No offense, dear friends, dar prefer sa decid singura care este cea mai potrivita solutie pentru mine, chiar daca sfaturile voastre sunt intotdeauna importante si binevenite.

Poate pare condamnabil, dar niciodata nu am sa ma situez pe locul doi, doar pentru a nu-i face pe altii sa sufere in urma unei decizii care pe mine ma multumeste.

Ca si pana acum: am incredere in mine, ca ma taie capul bine🙂

Comentezi?

