A treia oara e cu noroc

Standard

Eram la metru la Piata Romana acum ceva timp. Trebuia sa ma intalnesc cu cineva si, pentru ca ajung intotdeauna cu multa vreme inainte de ora stabilita (10-15 minute de asteptare, inseamna mult!) m-am postat frumos acolo, la iesirea din metrou si zic sa fumez o tigara.

Imi aprind tigareta, trag 4-5 fumuri si imediat apare un homeless. Nimic nemaivazut. Vine, imi cere o tigara, il expediez cu un „n-am.” sec si pleaca mai departe. Se intampla la tot pasul, doar traim intr-o tara saraca, cu oameni saraci si in care nu doar cersetorii intind mana la cersit.

Trecusem si pe la McDonald’s sa-mi iau un mic „sughit” (McPuisor) si dupa ce am terminat tigara, tot ca sa treaca vremea mai repede, zic sa mananc. Nu ajung bine la jumatatea „sughitului”, ca mai trece un homeless. Cica sa-i dau si lui ce mananc eu. Zic „hai, ma…ca o gura de mancare pot sa-i dau; mai bine ca nu-mi cere tigari sau bani (pentru tigari sau alcool)” si i-am donat restul de puisor, mai mult asa, „ca sa-mi fac safteaua” la fapte bune cum ar veni.

Si tot stand, si tot asteptand, mai vad un homeless prin apropiere, care tot spre mine se zgaia. Gandesc: fratica, da’ ce e azi? Marti 13, ceasu’ rau, pisica neagra, ghionion de nesansa, cruciulita rosioara, dar-ar dumnezeu sa piara!? Chiar asa, toti la mine? Las’ c-o fi cu noroc a treia oara si ma ocoleste…

Si nici una, nici doua, vine homelessu’ la mine:

– Imi dai si mie 1 leu?

Eu, cazuta bine pe gandurile enumeratiilor conspirative, inainte sa apuc sa gandesc, ma pomenesc ca ma ia gura pe dinainte si graiesc:

– N-am schimbat…

La care homelss-ul gaseste solutia, isi ia tupeu si zice:

– Atunci 5 lei?

Si imi trage si un ranjet stirb, asezonat cu dinti innegriti, pentru intregirea fireasca a tabloului. Am tacut si am plecat. Jur ca n-am stiut ce sa zic sau cum sa reactionez, pentru ca la una ca asta, chiar nu ma asteptam. Macar la sfarsitul zilei am putut spune ca in ziua respectiva am fost luata prin surprindere de un homeless cu idei – deci ziua a trecut drept interesanta in calendarul meu.

Iata inca o data ca suntem un popor de oameni cu multe idei si solutii de criza!

Comentezi?

